A fideszesek egy része is elhiszi, hogy Orbánt kezeltetni kell

Érdekes kutatást végzett a Political Capital a német Heinrich-Böll-Stiftung alapítvány támogatásával.

Arra voltak kíváncsiak, hogy a magyar közvéleményben mennyire elterjedtek az álhírek, tévhitek és összeesküvés-elméletek.

Az egyik megállapítás, hogy a magyarok általában fogékonyak az összeesküvés-elméletekre, főként azok, akik úgy érzik, hogy ki vannak rekesztve a hatalomból, és nincs kontrolljuk a közügyek felett. A helyzet a diplomásoknál és a felsőbb osztályoknál kicsit jobb – ismerteti a tanulmányt az Index.

A kutatók külön vizsgálták az antiszemitizmust és a muszlimokra vonatkozó olyan állításokat, mint hogy a nyugati világ elfoglalására törnek, és a saját kultúrájukat akarják rákényszeríteni mindenkire.

A kutatás szerint a magyarok átlagban elfogadják ezeket a gondolatokat, minden ilyen állításnál sokkal magasabb volt az egyetértők, mint az ellenzők aránya.

A kutatás egyik legmegdöbbentőbb pontja a Soros Györggyel kapcsolatos teóriák firtatása – ezek ugye egészen újak a magyar közvéleményben, pár éve az emberek nagy többsége az se tudta, ki az a Soros. Ehhez képest

most a teljes minta 51, a Fidesz-szavazók 71 (!) százaléka értett egyet a kijelentéssel, hogy Soros György migránsokkal akarja elárasztani Európát.

A fideszesek és a jobboldali ellenzéki szavazók durva része elhiszi, hogy Orbán Viktort Putyin zsarolja valamivel, illetve hogy a miniszterelnököt titokban egy grazi pszichiátriai klinikán kezelik. Most jön az igazán meghökkentő rész: ezt a fideszesek körében is elég sokan (18, és 25%) elhiszik.

Hasonló arányban vannak olyanok is, akik egyszerre hisznek abban, hogy a menekültválság valójában Soros György, illetve Putyin titkos akciója.

A politikamentes konteóknál is meghökkentőek a számok: a lakosság 15-20% hisz a chemtrailben, az ivóvíz mérgezésében, az oltásellenességben és hasonlókban.

Ez azt jelenti, hogy van Magyarországon egy nagyjából kétmilliós tábor, akik elutasítják a védőoltásokat és elhiszik, hogy repülők mérget permetezve titokban betegítik a lakosságot.

via nyugatifeny.hu

Arc leszakad: A “kommunizmus jó dolgait” sírta vissza Orbán Kínában (+videó)

Van, amit át is mentene.

Shanghaiban kapta el a miniszterelnököt az ATV stábja, Orbán Viktort a kínai tárgyalásairól kérdezték. A miniszterelnök azt állította, hogy

a magyaroknak tekintélyük van Kínában,

mert 70 éve vettük fel a diplomáciai kapcsolatokat, és akkoriban ezt még nagyon kevés ország tette meg.

Ugyanakkor a méretbeli különbségek miatt Magyarországnak tudnia kell,hol a helye, persze lebecsülni sem szabad magunkat – fejtegette Orbán.

Az “antikommunista” Orbán az interjúban nosztalgikus tirádát tolt a régi, szép, kommunista időkről – ezzel célzott a két ország közös múltjára. Szó szerint ezt mondta:

“Vannak a régi kommunista időkből is olyan dolgok, amelyeket jó megőrizni és átmenteni, mert láthatóan a mai napig fialnak.”

Ugyanez élőbeszédben:

Itt pedig a teljes, másfél perces interjú látható, amiből sajnos nem derül ki, mire is gondol pontosan:

kommunista idők jó dolgai közül melyeket kellene átmenteni:

(ATV)

Orbán-ellenes furgon járja Brüsszelt,de hamarosan idehaza is látható a következő felirattal

Guy Verhofstadt, az Európai Parlament Liberálisok és Demokraták Szövetsége (ALDE) frakciójának vezetője a Fidesz médiakampánya ellen tiltakozik Brüsszelben. Belgium fővárosában egy

először a pénzünket vette el, most már Európát akarja elpusztítani.

feliratú furgon indult el.

A furgon Magyarországon is látható majd, oldalán ezzel a felirattal:

Kezdetben csak a pénzünkre utazott, most Európa egysége a tét.

Andy Vajnát kitette Orbán a pénzvonatról: Bukja a kaszinókat és a TV2-t is!

A 444 információi szerint még idén átveszi Andy Vajnától a TV2 Média Csoport Zrt. irányítását Mészáros Lőrinc egyik nagyvállalata. A HVG hetilap által már két hónapja megjósolt tranzakcióval párhuzamosan a filmügyi kormánybiztos lapjai is a korábbi felcsúti polgármesterhez vándorolnak.

A lap információi szerint néhány héten belül, de még az idei évben gazdát cserél a TV2 Média Csoport Zrt., valamint a Lapcom Zrt. kiadócég: mindkettő Mészáros Lőrinchez kerül át, így a jelenleg az Andy Vajna tulajdonát képező televízió, valamint újságok, köztük a Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország megyei lapok is a felcsúti vállalkozóé lesznek. A lap információi egybeesnek azokkal a hírekkel, amelyekről elsőként a HVG hetilap írt még júniusban, és amelyek arról szóltak, hogy a kormányfő elégedetlen a filmügyi biztos tevékenységével, ezért nem viheti tovább a TV2-t sem (amit akkor tagadtak).

A Vajnát ismerő forrásaink már akkor jelezték: őt nem is érdeklik igazán az általa megvásárolt rádiók, megyei lapok, sem a TV2 médiacsoport. Ami nagyon kellett a politikai megrendelőnek, azt megcsinálta. Nem állt ellen például annak, hogy Szalai Vivien a TV2 új hírigazgatójaként propagandahíradókká alakítsa a csatorna hírműsorait. Ám ami a Fidesz érdekeinek napi szintű előtérbe helyezését illeti, ott már korántsem volt elég aktív.

A 444 most azt írta, a vevő az Opus Global Nyrt. szárnyai alatt működő Opus Press Zrt., a Mészáros-féle médiabirodalom fő zászlóshajója, a Mediaworks Hungary Zrt. tulajdonosa lehet. A filmügyi biztost annyira lenullázzák, hogy egyedül a médiahatóság segítségével országossá duzzasztott Rádió 1-et tarthatja csak meg – minden más megy Mészároshoz.

© Máté Péter

Az átcsoportosítás összefügg azzal az augusztus végén kiszivárgott tervvel, ami egyetlen közös alapba terelné a kormányzati média minden felületét. A cikkben idézik a 24.hu vonatkozó értesülését, amely szerint a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány körül épül majd a birodalom.

A TV2 tulajváltásával egyidőben a lap szerint még idén kikerül a képből Dirk Gerkens vezérigazgató, valamint az általa képviselt üzleti kör is, élén Rákosi Tamással. Gerkensnek állítólag egyébként is lejárt volna a határozott idejű szerződése, de távozásának ahhoz is köze lehet, hogy a hírek szerint nagyon megingott a vele szembeni bizalom.

© MTI / Szigetváry Zsolt

A cikk szerint az elmúlt évben folyamatos konfliktusok voltak Gerkensék és Mészáros körei között, amelyhez a TV2-csoport által felhalmozott irtózatos veszteségek is közrejátszhattak: 2016-ban a TV2 Média Csoport Kft. 23,6 milliárdos nettó árbevétel mellett 6 milliárdos mínuszt csinált, és hiába öntötték bele a pénzt, hiába alakították át zárt részvénytársasággá a céget, 2017-ben a vállalat 34 milliárdos árbevétel mellett további 2 milliárdos veszteséget „termelt”. 2017 végén

személyesen is jelezte a tulajdonos Vajnának, nem jó irányba mennek a dolgok a tévénél.

Vajna állítólag külön kérte, hogy legalább a Rádió 1 maradjon nála, és Orbán ebben engedékenynek bizonyult.

Az utolsó cseppet állítólag a Spíler-csatornák körüli idei szerződések jelentették. A TV2 már az elmúlt két évben is kiköltekezett ezen a piacon, majd idén ajánlatot tettek az olasz és a spanyol bajnokságra is. Állítólag az utóbbi tételeket már nem is egyeztették a politikai vezetéssel – olvasható a lap cikkében.

A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány alatt formálódó gigacégnek várhatóan három fontosabb lába lesz. A tévés szekció vezetője a közmédia éléről lemondott, és az Echo TV élére kinevezett Vaszily Miklós lehet. Állítólag ő vezeti majd a TV2-t is. Erről, valamint az előtte álló feladatokról úgy tudni, a nyáron személyesen egyeztetett Orbánnal.

Kerestük Vaszily Miklóst kérdésünkkel, hogy megerősíti-e a róla megjelent információt, egyelőre nem kaptunk visszajelzést.

© Túry Gergely

A médiabirodalom közéleti portfólióját a Mediaworks-vezérigazgató Liszkay Gábor irányítja majd. Azzal pedig, hogy Mészáros Lőrinchez kerül a Lapcom Zrt., ezáltal a Kisalföld és a Délmagyarország, bezárul a kör, Mészáros Lőrinc lesz az összes megyei lap tulajdonosa Magyarországon.

Nem jött be: Gerkens az RTL kinyírását tűzte ki célul

Az RTL „kinyírása”és a piacvezető hely megszerzése – eredetileg ezt a célt tűzte ki Dirk Gerkens az első, munkatársaknak tartott beszédében, amikor megérkezett az Andy Vajna tulajdonába került csatorna élére a legnagyobb rivális RTL Klubtól. A hvg.hu szerezte meg és hozta nyilvánosságra, ahogy Gerknes magabiztosan elmondta, hogyan fogják ezt elérni, de olyan dolgokat is mondott, amikkel homlokegyenest ellentétes működés alakult ki az irányítása alatt. Így arról beszélt, hogy nem híve a személyes lejáratásoknak, ezért a Tényeknek pedig fontos, közfunkciót betöltő emberekkel kell foglalkoznia. A mára totálisan kormányszócsővé vált Tv2 kollégáinak még azt a kérdést is feltette a lényegtelen sztorikat érzékeltetve, hogy „ki a *** Habony?”.

A nézettségi adatokból teljesen egyértelmű, hogy egyáltalán nem a tervei szerint alakult a Tv2 sorsa. Mióta Vajna lett a tulajdonos, masszívan és rendszeresen alulmarad a piacvezető szerepét magabiztosan megtartó RTL Klub nézettségével szemben. Ezen tovább rontott, hogy ha sikerült a versenytárshoz képest bármiben jobban teljesítenie, azt óriási bravúrnak ábrázoló, hangzatos közleményekben kommunikálta, méghozzá a több NER-médiába tartozó lapok, így az Origo segítségével, akár eltorzítva a tényeket.

Óriási botrányok lettek abból, hogy a közéleti műsoraikat, élén a Tényekkel rendszeresen az Orbán-kormány aktuális érdekének megfelelő lejáratásokra próbálták használni. Az emiatt indult bírósági eljárásokat pedig rendre elbukták, így  például Juhász Péter sorra nyerte ellenük a pereket, Spéder Zoltánnak rekordösszegű sérelemdíjat kellett fizetniük, legutóbb pedig Czeglédy Csaba vitte bíróság elé Marsi Anikót, Andor Évát és Gönczi Gábort.

A bulvárszerkesztőből hírigazgatóvá emelt Kökény-Szalai Vivien alatt gyakorlatilag kicserélődött a gárda, miközben kézi vezérléssel alakította kormányoldali lakájmédiává a valamikori családi csatornát. Kökény-Szalai vette át a parlamentben a kiemelkedő magyar minőség kommunikációjáért járó Magyar Termék Nagydíjat, amivel a TV2 hírműsorait tűntették ki.

Tolják bele az állami pénzt, mégis veszteséges

Ugyan a kormányhoz hű médiacégek szinte kivétel nélkül nagy profitot termeltek, a TV2 óriási veszteségeket hoz össze. 2017-ben kétmilliárd forint veszteséget szenvedett a csatorna, de még ez is kisebb bukás ahhoz képest, hogy 2016-ot 7 milliárd forint mínuszban zárta. Pedig a pénzhiányra nem lehet panaszkodni: az árbevétel majdnem a másfélszeresére nőtt egy év alatt, 34,5 milliárd forintra, de hiába, ha eközben a kiadások is megugrottak.

Összehasonlításképp: az RTL Klub mögött álló Magyar RTL Zrt. eközben pluszba fordította a korábbi veszteségét, 1,2 milliárd forint nyereséget ért el 2017-ben. Mindezt úgy, hogy a bevétel a TV2-nél lett nagyobb. Vajna tévéje 34,5 milliárd forintot kapott egy év alatt, míg az RTL csak 30 milliárdot, de az RTL tudott jobban spórolni.

Az nem kérdés, hogy a médiapiacot nagyban torzítja az állam, amely mostanra az egyik legnagyobb hirdető lett. Nehéz ugyan pontosan elemezni a tévékben elköltött hirdetési pénzek sorsát, de a becslések szerint a TV2-höz nagyjából hússzor annyi állami hirdetési pénz kerülhetett, mint az RTL-csoporthoz. Dirk Gerkens erről annyit mondott: „Volt egy csomó eladatlan reklámidőnk, aztán beestek az állami hirdetések”.

Friss: Megjelent magyarul a holland tévé Fidesz-maffiáról szóló 15 perces műsora (+videó)

Nem is tudjuk, hogy szégyenkezzünk vagy röhögjünk együtt a nézőkkel.

Beszámoltunk róla tegnap, hogy a holland közszolgálati (!) tévé egyik legnézettebb műsorában, a Zondag met Lubach-ban Orbán Viktort és a NER-t mutatták be a holland adófizetőknek.

A 15 perces adásblokk most magyar felirattal is megjelent, jó “szórakozást” kívánunk hozzá!

(érdemes kitenni teljes képernyőre, hogy olvasható legyen a felirat)

Add tovább cikkünket, hogy másokhoz is eljusson!

Orbán olyat engedett meg magának, amit legutóbb csak Hitler

Hitler óta senki nem engedett meg magának olyan antiszemita utalásokat, mint az Orbán-kormányzat – írja a Daily Beast, amely szerint a Soros-ellenes kampányok új fejezetet nyitottak a gyűlölködés történetében, világszerte.

Oroszországtól Magyarországig, világszerte, és most már a Donald Trump elnök vezette Amerikában is egyre erősödik a gyűlöletet terjesztő autoritarizmus – erről cikkezik a The Daily Beast oknyomozó portál, amely a Soros-ellenes kampányok kapcsán az antiszemitizmus új korszakáról ír – hangzott el a Klubrádió nemzetközi lapszemléjében.

A lap utal rá, hogy Trump is elkezdett sorosozni azzal, hogy kijelentette, szerinte az üzletember pénzelte az ellene és alkotmánybíró-jelöltje, Brett Kavanaugh elleni tüntetéseket. A cikk érdekessége, hogy nemcsak azt vezeti végig, az oroszok miként hekkelték meg a Demokrata Párt szerverét, de kiderült, volt egy Soros-ellenes DCLeaks gyűjtemény is, ami szintén az oroszok kiberháborújához köthető.

Orbán Viktor magyar miniszterelnök Soros-ellenes kampányát a The Daily Beast úgy jellemzi, hogy ilyen egyértelmű antiszemita utalásokat Hitler óta senki nem engedett meg magának.

A szerző szerint az antiszemitizmusnak új szakaszába, a Soros-érába léptünk. S megjegyzi, hogy az izraeli kormányfő Budapesten járva nem emelt szót az antiszemita Soros-kampány ellen – írja a cikk szerzője, Spencer Ackerman.

Forrás: Klubrádió

A Terminátorral töltötte a vasárnap estét Orbán Viktor és több családtagja

Mindez a filmproducer Andy Vajna feleségének, Vajna Tímeának az Instagram-oldaláról derült ki. Egyébként pedig nem először.

Illusztris társaságot látott vendégül vacsorára vasárnap este Andy Vajna filmügyi kormánybiztos. A filmóriás – a felesége Instagram-oldalára kikerült fénykép tanúsága szerint – magát

a magyar miniszterelnököt, Orbán Viktort, valamint a Budapesten forgató filmsztárt, Arnold Schwartzeneggert fogadta otthonában.

Egy másik felvétel alapján a vendéglátás egy még ennél is népesebb társaságnak szólt, Orbán Viktorral tartott ugyanis felesége, Anikó, valamint fia, Gáspár is.

Andy Vajna korábban három és fél év ezelőtt szintén otthon öltette egy asztalhoz a kormányfőt és a Terminátort, Kalifornia állam volt kormányzóját. Utóbbi Budapesten testőrök nélkül jár-kel, Budán kerékpározgat és edz konditeremben, különböző belvárosi éttermekben tűnik fel.

Egy másik posztból, amit Vajna Tímea a Facebookra töltött fel, az is kiderül, hogy Arnold Schwartzenegger jóban van a macskákkal, a videón ugyani hosszan barátkozott a házigazda cicájával.

Nyitókép: Instagram

Íme az igazság! A legtöbb magyar ember úgy gondolja, Kádár idejében sokkal jobban éltünk, mint most! Nektek mi a véleményetek erről? Kérlek egy megosztással jelezd, ha egyetértesz vele!

A világ rengeteget változott az elmúlt 50 évben. 1967-ben zajlott az élet a nagyvilágban: még tartott a hidegháború, az Egyesült Államokban szinte mindennaposak voltak a zavargások, dúlt a vietnami háború, de Izraelnek is meg kellett küzdenie arab szomszédjaival a hatnapos háború során. Másként telt az emberek hétköznapi élete is. A Pew Research Center elvégzett egy kutatást nemrégiben, melyben arra voltak kíváncsiak, hogy az egyes országokban mit gondolnak manapság az emberek, jobb-e most az életük, mint 50 évvel ezelőtt – írja a napicsart.blog.hu. A kutatásban 38 országból, 43 ezer ember vett részt. Ebben Magyarország is részt vett. Az eredmények arról árulkodnak, hogy a magyar emberek 39%-a azt mondja, rosszabbul élünk mint 1967-ben, és csak 32%-a mondja, hogy jobban. Nektek mi a véleményetek erről? Valóban rosszabbul élünk mint 50 éve? Írjátok meg kommentben! Az alábbi gombok segítségével oszthatod meg a cikket, ha fontosnak találod a mondanivalóját!

“Európa bajkeverője” – Nem kímélik Orbánt a nemzetközi lapok

A Sargentini-jelentés kapcsán felszínre került uniós és néppárti megosztottságról, valamint a magyar kormány körüli konfliktusnak az uniós politika előterébe kerüléséről cikkeztek nyugat-európai lapok szerdán.

 

A Politico című brüsszeli hírportál szerint Orbán Viktor fokozatosan elveszti szövetségeseit, és az, hogy ellene fordulnak olyan prominens néppárti tagok, mint Sebastian Kurz osztrák kancellár, erőteljes üzenetet küldhet más jobboldali potenciális “bajkeverőknek” is.

A keddi vita jellege olyan volt, mint amilyet Oroszország, Kína vagy Irán lépéseiről szoktak folytatni. Most azonban Orbán Viktor, egy uniós tagország vezetője ellen fordult, akinek egy tavaszi felmérés szerint a választói támogatottsága közel kétszer akkora, mint az Angela Merkel vezette kormányzó koalíciónak, vagy Emmanuel Macron francia elnöknek – áll a cikkben az MTI szemléje szerint.


A La Libre Belgique című belga napilap szerint Orbán hajthatatlansága miatt nyugtalanság uralkodik a magyar kormánypárt európai pártcsaládjában. A vita és a szerdán megszavazásra váró jelentés ugyanis rávilágít az EPP-n belüli ellentmondásokra és identitásválságra.

A Néppárt képviselőinek többsége készen áll arra, hogy “Európa bajkeverőjének kezére csapjon” – fogalmozott a szerző, aki szerint a szavazás kimenetelétől függetlenül Orbán Viktor továbbra is hajthatatlan marad, és az is előfordulhat, hogy elfogadja az osztrák Heinz-Christian Strache, a Szabadságpárt elnökének javaslatát egy új pártcsalád alapítására.

A Financial Times brit üzleti napilap szerkesztőségi cikke indokoltnak nevezte az uniós szerződés 7. cikke szerinti eljárás megindítását Magyarországgal szemben, egyebek mellett a pluralizmus és a sajtószabadság szisztematikus lebontása miatt. Az írás szerint az EU-nak hatékonyabb eszközöket kell találnia arra, hogy megbirkózzon az önfejű államokkal, ilyen lehet például a regionális fejlesztési alapok visszatartása. A cikk szerint Emmanuel Macron francia elnöknek igaza van abban, hogy az Európai Néppárt nem támogathatja egyszerre Angela Merkel német kancellárt és Orbán Viktor kormányfőt.

Mehreen Khannak, a brit napilap újságírójának írása szerint “Orbán drámája” oldalvonalra helyezi Jean-Claude Juncker uniós bizottsági elnök évértékelő beszédét. Mint írta, a Magyarországról szóló jelentés vitáját megelőzően az Európai Néppárt képviselői együttműködésre kérték a magyar kormányfőt, aki viszont nem volt hajlandó kompromisszumra. Ennek eredménye az lesz, hogy jobbközép pártcsaládjának tagjai tömegesen fogják megszavazni a kormányát bíráló jelentést – írta a szerző.

atv.hu

BREAKING: Megszavazta az EP a Sargentini-jelentést, bajban Orbán!

Megszavazta a magyar jogállamisági helyzetről szóló különjelentést az Európai Parlament, a plenáris ülésen 448 igen szavazattal, 197 ellenében, 48 tartózkodás mellett fogadták el a képviselők a dokumentumot. Vagyis kétharmados többséggel, tehát elindulhat a 7. cikk szerinti eljárás a magyar jogállamiság helyzete miatt. A szavazás előtt mondta el utolsó éves beszédét bizottsági elnökként az Európai Parlamentben Jean-Claude Juncker az Európai Unió helyzetéről.